زمین چند سال دارد؟!
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
زمین چند سال دارد؟!
نوشته شده در چهار شنبه 20 آذر 1392
بازدید : 612
نویسنده :

 

 نجوم

 اگر بخواهید در مورد کل دنیا اطلاعات بیشتری داشته باشید ، جالب است بدانید که سن دنیا 13.6 میلیارد سال است. 

حتما کنجکاوید که دانشمندان چطور سن زمین را تخمین زده اند.

در واقع سه روش برای تخمین سن زمین وجود دارد :

اولین روش مطالعه صخره های دگرگون شده هستند. بیشتر مواد تشکیل دهنده اطراف هسته یک صخره خیلی قدیمی را صخره های جوان تر می پوشانند. دانشمندان این هسته ها را مربوط به قبل از دوره  کامبریان می دانند. این گونه صخره ها اغلب دگردیسی دارند و این به معنای تغییر ماهیت آنها به مرور زمان و به دلیل فشار و گرمای زیر سطح زمین است. با این وجود تمام صخره ها به طور کامل دگردیس نمی شوند. به هر حال سن تخمین زده شده زمین از روی سنگ ها و صخره ها حداقل سن آن است!

صخره های بسیار قدیمی در نقاط مختلف زمین یافت شده اند مانند :هندوستان ، آمریکای شمالی ، استرالیا ، آفریقا ، و روسیه . قدیمی ترین صخره ها در آفریقای جنوبی و هندوستان کشف شده اند  و حدود 3.56 میلیون سال دارند !

 نجوم

روش دوم  فهمیدن تاریخ به وجود آمدن اشیا بیرون از محیط زمین است. برای این هدف مطالعه شهاب سنگ ها و نمونه های آورده شده از ماه مورد استفاده قرا می گیرند. اما باید بدانید که مطالعه سن اشیا بیرون از محیط زمین به اندازه مطالعه صخره ها مطمئن و دقیق نیست.

 نجوم

روش سوم و به عقیده دانشمندان صحیح ترین روش تخمین سن زمین است. در این روش  سیارات دیگر و منظومه شمسی مورد مطالعه قرار می گیرند . همان طور که قبلا ذکر کردیم بر اساس تحقیقت انجام شده سن زمین ، شهاب سنگ ها که نشانه های منظمومه شمسی هستند و ماه  در حدود 4.5 تا 4.6 میلیارد سال است!



:: موضوعات مرتبط: نجوم , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: